Середа, 19.06.2019, 15:42
Вітаю Вас Гість | RSS

Малокобелячківська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Форма входу
Логин:
Пароль:
Статистика
1 2 3 4 5 6 7 8

На допомогу батькам



Поради батькам молодших школярів

1. Вранці будіть дитину спокійно, з усмішкою та лагідним словом. Не згадуйте вчорашні прорахунки, особливо мізерні, не вживайте образливих слів.

2. Не підганяйте дитину, бо розрахувати час - це ваш обов'язок.

3. Не відправляйте дитину до школи без сніданку: у школі вона багато працює та витрачає сили.

4. Збираючи дитину до школи, побажайте їй успіхів, скажіть кілька лагідних слів, без зауважень: «Дивись, поводься гарно», «Щоб не було поганих оцінок!».

5. Забудьте вислів: «Яку оцінку ти сьогодні отримав?». Зустрічайте дитину спокійно, не сипте на неї тисячу запитань, дайте їй розслабитися (згадайте, як вам важко після робочого дня). Коли дитина збуджена і охоче з вами чимось поділитися, вислухайте її.

6. Якщо дитина замкнулась, щось її турбує, не наполягайте на поясненні її стану, нехай заспокоїться, тоді вона все сама розповість.

7. Зауваження вчителя вислухайте не в присутності дитини. Вислухавши, не поспішайте влаштовувати сварку. Говоріть з дитиною спокійно.

8. Після школи дитина не повинна одразу сідати за виконання завдань, а 2-3 години має відпочити. Найкращий час для виконання домашніх завдань з 15 до 17 години.

9. Не можна виконувати завдання без перерви. Через кожні 15-20 хв. Треба відпочивати 10-15 хв.

10. Під час виконання завдань не стійте над дитиною, давайте їй можливість самостійно працювати. А якщо вже потрібна допомога - без крику, спокійно, з похвалою та підтримкою, вживаючи слова: «не хвилюйся», «ти все вмієш», «спробуймо поміркувати разом».

11. У спілкуванні з дитиною не вживайте умовностей: «Якщо ти добре вчитимешся, то...». Часом ставлять заважкі умови, і тоді ви можете опинитися у складній ситуації.

12. Протягом дня знайдіть (спробуйте знайти) півгодини для спілкування з дитиною. В цей час головними мають бути справи дитини, її біль, радощі.

13. У сім'ї має бути єдина тактика спілкування всіх дорослих з дитиною. Всі питання щодо виховання дитини вирішуйте без неї.

14. Завжди будьте уважними до стану здоров'я дитини, коли її щось турбує. Найчастіше - це об'єктивні показники втоми чи перевантаження.

15. Пам'ятайте, що навіть діти 7-8 років люблять казки, особливо перед сном, або пісню, лагідні слова. Не лінуйтесь зробити це для них. Це їх заспокоїть, зніме денне напруження, допоможе спокійно заснути й відпочити. Не нагадуйте перед сном про неприємні речі. Завтра новий робочий день, і дитина повинна бути готовою до нього. Ваша доброзичливість допоможе їй у цьому.


Батьки і діти

Одна з найважливіших особливостей підліткового та раннього юнацького віку - зміна значимих осіб і перебудова взаємовідносин з дорослими. Головна новизна підліткового віку – це почуття дорослості. Але орієнтація на дорослі цінності і порівняння себе з дорослими часто змушують підлітка знову бачити себе відносно маленьким, несамостійним. При цьому, на відміну від дитини, він вже не рахує таке положення нормальним і прагне його подолати. Тому виникає суперечність почуття дорослості. Підліток претендує бути дорослим і в той же час знає, що рівень його посягань не в усьому виправданий.

Однією з найважливіших потреб перехідного віку стає необхідність у звільненні від контролю і опіки батьків, а також від встановлених ними правил і порядків.

Окрім освітнього рівня батьків, великий вплив на долю підлітків має склад сім'ї та характер взаємовідносин між її членами. Переважна більшість "важких" підлітків виростає в сім'ях, де немає злагоди в стосунках між батьками.

Існує декілька відносно незалежних психологічних механізмів, завдяки яким батьки можуть впливати на своїх дітей.

Емоційний фон стосунків між батьками та дітьми психологи уявляють у вигляді писали, на одному полюсі якої стоять максимально близькі, теплі, доброзичливі стосунки, а на другому - далекі, холодні, ворожі. В першому випадку головними засобами виховання є увага та заохочення, в другому - строгість та покарання. Вивчення підлітків та дорослих, що страждають психічними розладами, труднощами в спілкуванні, розумовій діяльності або навчанні, показує, що всі ці явища набагато частіше спостерігаються в тих, кому в дитинстві не вистачало батьківської уваги і тепла. Недоброзичливість або неуважність з боку батьків викликає неусвідомлену взаємну ворожість у дітей. Ця ворожість може проявитися як явно ,по відношенню до самих батьків, так і таємно. Безвідповідальна, невмотивована ворожість, що  проявляється деякими підлітками у ставленні до інших людей, які не зробили їм нічого поганого, часто буває наслідком дитячих переживань. Якщо ж ця безсильна агресія направляється в середину себе, то вона дає низьку самоповагу, почуття провини, хвилювання.

Емоційний фон сімейного виховання існує не сам по собі, а пов'язаний з певним типом контролю та дисципліни, направлених на формування відповідних рис характеру. Різні форми батьківського контролю теж можна уявити у вигляді писали, на одному полюсі якої висока активність, самостійність та ініціативність дитини, а на другому - пасивність, залежність, сліпа покора.

Найкращі взаємовідносини між підлітками і батьками складаються тоді, коли батьки притримуються демократичного стилю виховання. Цей стиль найбільше сприяє вихованню самостійності, активності, ініціативи і відповідальності.

Авторитарний стиль викликає у дітей відчуження від батьків, почуття своєї мізерності і небажаності в сім'ї. Батьківські вимоги, якщо вони здаються невмотивованими, викликають або ж протест і агресію, або звичну апатію і пасивність. Перегин в бік терпимості викликає у підлітка відчуття, що батькам немає до нього ніякої справи. Крім того , пасивні, незацікавлені батьки не можуть бути предметом наслідування, а інші впливи – школи, ровесників, засобів масової інформації - часто не можуть заповнити цю нішу, залишаючи дитину без потрібного керівництва та орієнтації в складному та постійно змінному світі.

Найбільше підлітки хотіли б бачити в батьках друзів та порадників. Попри всі прагнення до самостійності, юнаки та дівчата потребують допомоги старших,  їх життєвого досвіду. Багато хвилюючих проблем вони взагалі не можуть обговорювати з ровесниками, бо їм заважає самолюбство. Та і яку пораду може дати людина, яка прожила так мало, як і вони? Тому сім'я залишається тим місцем, де підлітки почувають себе найбільш спокійно та впевнено.

Пошук
Календар
«  Червень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Block title